Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

23 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

Vrijdag 23 oktober

Wat een mazzel dat we het boottripje eergisteren gedaan hebben want gister was het bewolkt. De temperatuur is wel goed maar geen zon erbij. Ivan, dat is 1 van de eigenaren van ons hotel, vertelde dat je het eiland in ongeveer 1 1/2 uur in de rondte kon lopen. Zo gezegd zo gedaan...
Wij op pad en moesten alleen maar de "main road" volgen en alles kwam goed. De hoofdstraat is een smal uitgesleten pad, meer niet.. in het begin ging het prima, pad volgen en alla. Maar wat je allemaal tegenkomt! Je loopt nl ook door de wijkjes waar de plaatselijke bevolking woont. Wat een bende en dan heb ik het niet over hun huisjes , maar het vuil wat er gedumpt wordt. Wat zonde om zo'n prachtige plek zo ongelooflijk te vervuilen. Dat is wel even andere koek, zeg. Wat wel heel leuk was, er was een man die bezig was uit een boomstam een boot te hakken met een ....hoe noem je zoiets, hakmes, zo'n heel groot mes. Heel knap. Verder lopend kwamen we bij een ander gedeelte wat dus wel weer onderhouden werd en dan zie je weer de pracht van het eiland. Op een gegeven moment konden we niet verder, de "hoofdstraat" hield op. Na wat geklauter en elkaar helpend zijn we toch verder kunnen gaan. Zweet dik op het lijf en de stralen langs de rug lopend. Niet zo slim van mij dat ik op mijn slippers was gaan wandelen. Ik dacht vlak paadje rondom het eiland, klaar.. maar nee hoor, dat viel tegen. We zijn door moerasachtig stukken gelopen en ook prachtig langs het strand. Leuke wandeling maar echt geen 1 1/2 uur, wij hebben er 3 uur over gelopen. Wel met een slakkengang, hoor.'s middags zijn we nog met de boot naar Bocca geweest, er moest toch nog een keer geflappentapt worden en hebben daar heerlijk zitten lunchen aan het water.Heerlijke salades en Joop had er een uitgezocht die "hot en spicie" was, de tranen schoten hem in zijn ogen. Zielig he!! ahum, ahum.
Vandaag gaan we weer op pad. We worden om 08.00 uur opgehaald met de koffers om naar Bocca te gaan en daar moeten we de watertaxi naar het vaste land halen van 08.30 uur. Dan weer het hele ritueel aan de grens met de stempels en zegels maar dan wel in ongekeerde volgorde en als alles goed is staat er in Costa Rica een taxibusje klaar om ons naar San Jose te brengen waar we zaterdagochtend heel vroeg worden opgehaald(03.00 uur) om naar het vliegveld te gaan richting Amerika voor de overstap en dan door naar huis.

• 23 Oktober 2015 - 15:56

Charles:

Nou dat weet je dan ook weer. Even een rondje strand maken loopt ook wel eens uit. Hoop dat de planning van de terugreis goed geregeld is, dan kunnen jullie relaxed naar het einde van de vakantie uitzien.
    Goed reis terug en tot ziens.

• 23 Oktober 2015 - 17:01

Erna:

Zit het er al weer bijna op voor jullie! Wat gaat dat snel, maar jullie hebben wel hele mooie en spannende avonturen beleefd!! Goede reis terug, groetjes Erna.