Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

22 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

21 oktober.
Het is nu 05.40 en het is nog donker buiten. De temperatuur is als je buiten komt niet ochtendfris maar al warm en klam. Op de kamer heerlijk koel door de airco. Het gekke is dat het nog donker is, in Costa Rica was het om deze tijd al licht. In Costa Rica is het 8 uur vroeger dan bij jullie en in Panama 7 uur vroeger.dus als ik het goed heb is het bij jullie 12.30 uur. De dag moet hier nog beginnen en bij jullie is hij al half voorbij. Gek hè.
Maar goed ik ga jullie vertellen ( het wordt niet zo lang als gister, dus wees gerust) over ons tripje met de boot. We zouden om half 10 opgehaald worden en rene riep ons, jongens komen de boot is er.... ik keek uit het raam, de boot!! Ik zag nergens een zeilboot, had eigenlijk een catamaran in gedachten. ?... waar dan? Aan de steiger....daar lag een boot waarmee we overstaken naar Bocca! Dat was dus de boot waarmee we gingen varen, weg idyllische gedachten over een catamaran. Maar volgens Wim ( een door de wol geverfde zeiler) beter omdat het koeler is. We gingen met een rotgang over het water, heerlijk, op weg naar de dolfinbay. Daar gingen we dolfijnen spotten. Geen dolfijn gezien, hoor. .na een tijdje rondvaren en speuren gaven we het op en zijn we gaan snorkelen. Wat hebben we een fantastische vissen en koraalrif gezien. Ik wist niet dat er onder water zoveel mooie kleuren en verschillende soorten koraal waren. Ontzettend mooi. Ook nog naar een mooi strand geweest, een soort bounty strand. We gingen aanleggen met de boot en moesten een stukje jungle doorlopen om bij dat strand te komen. In die jungle zagen we een klein, ongeveer 2 cm, felrood kikkertje. Wat een pracht, zeg. Lekker gerelaxd en later weer terug gevaren (hard) naar het hotel. Wat is het lekker om dan onder de douche te stappen, zeg! We hebben 's avonds op het eiland gegeten bij Bibi. Hele leuke tent. Aan zee, lekker koel windje, heerlijk eten, lekker wijntje, leuke mensen, wat wil een mens nog meer....

• 22 Oktober 2015 - 20:57

Hidde:

Klinkt als het echte zwitser leven gevoel! Tof hoor. Bijna niet voor te stellen met het echt herfstweer wat we hier hebben. Geniet er nog maar even met volle teugen van. Tot snel....