Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

21 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

Volgens mij is het woensdag 21 oktober, ben het een beetje kwijt.

Nou, ik heb het even nagekeken maar na 16 okt. geen reisverslag meer gemaakt, dat ga ik nu goedmaken.
We zijn dus de 16e vertrokken naar Sarapiqui, een reisdag, we kwamen laat in de middag aan bij hotel Ara Ambigua Lodge en moesten in het donker ( lang leve de zaklantaarn) onze weg vinden over het park. Ging wel hoor, je helpt elkaar. Het was maar voor 1 nachtje en ik herinner me dat ik daar fantastisch gegeten heb. En we hebben allemaal van die kleine boomkikkertjes gezien. Je weet wel, van die gifgroene met rode poten of een hele rode,prachtig. En maar foto' maken. Je mocht geen flits gebruiken dus we zochten ze met een zaklantaarn en probeerden ze zo te fotograferen. Hup, te bed en de volgende ochtend op weg naar Tortuguero. Eerst met de bus, het laatste stuk een weg waar je niet harder kon rijden dan hooguit 20km kon rijden, en daarna over in een boot en zeker nog een uur gevaren voordat we er waren. Schitterend door het Caribische regenwoud.
Een heel mooi complex waar we bij aankwamen, Laguna lodge, bezweet en verlangend naar douche of zwembad. Er waren twee zwembaden en 50m verder was de Caribische oceaan. ( waar we niet mochten zwemmen ). Dus hup het zwembad in, heerlijk. Lekker in de ligstoelen in de schaduw, heerlijk wat wil een mens nog meer. We zijn rond 16.00 uur met een gids naar het strand geweest want er waren nog wat schilpaddennesten die op uitkomen stonden. Het strand was bezaaid met nesten, de meesten waren al uitgekomen maar toch nog 2 gevonden waaruit de kleine schilpadjes naar zee, hoe moet je dat noemen, schuivelden? en zo'n heel spoor in het zand achterlieten. Fantastisch. De volgende dag hebben we een boottocht door het regenwoud gemaakt van enkele uren met een gids, en wat weten die mensen veel van de natuur. Daarna weer lekker een lunch gehad en hup weer het zwembad in tot de namiddag, we gingen het enige dorpje van Tortuguero verkennen. Hup in de boot, je doet hier niets zonder boot, wij erheen.nou, dat was ook zonde van de tijd. Heel veel souvenierwinkeltjes, heb je er 1 gezien, heh je ze allemaal gezien.'s Avonds hadden we onze laatste avond met de groep, lekkere cocktails gedronken met elkaar, en gezellig bij elkaar gezeten.Een gezellige leuke groep van die uit 15 personen bestond.nog even vertellen, de reden waarom ik niet zolang geschreven heb is omdat in Tortuguero en het hotel ervoor geen Wifi op de kamer,lodges was. Alleen in het hoofdgebouw. En ik maak meestal het verslagje 's morgensvroeg en om 5.30 loop je nog niet naar het hoofdgebouw......
Maar nu hebben we het gelukkig wel weer. Ik ga weer verder, ik waarschuw dit wordt een lange leeszit, hoor.
Volgende ochtend weer met de boten terug naar de bus maar onderweg liepen we steeds vast omdat er te weinig regen was gevallen, grappig. Bij de lunch werden Joke en wim, Mar en Rene, joop en ik daar een klein busjeopgehaad die ons bracht naar Cahuita.bungalow Malu. Hebben daar heerlijk aan de oceaan een glas koude witte wijn gedronken.Zalig na zo'n reis. Het was ongeveer 21/2 uur rijden vanaf de plek waar we afscheid van de groep hebben genomen. Cahuita is een soort, hoe zal ik het noemen, een reggaedorpje, heel grappig voor niet te lang. De volgende dag weer verder naar decgrens met Panama, eerst stempels om Costa Rica uit te komen, stempels en zegels om Panama in te komen en overal moet je voor betalen. Gelukkig was dat allemaal achter de rug en zaten we in de busjes naar Bocca del Torra ( dachten we) waren er een soort stakingen met wegversperringen dus we gingen het 1e busje in tot de 1e wegversperring, uitstappen, koffers mee voorvij de wegversperring naar het volgende busje, die daarachter klaarstond, koffers er weer in en naar de volgende wegversperring. Zo ging dat 3x.in de hitte, zeer vermoeiend maar het had ook wel iets, waneer maak je nou zo iets mee? Verder naar de haven, was niet zo heel lang meer. Over in een taxiboot en die ging hard... . Waaauw.toen waren we op Bocca del Torro gearriveerd, nog even overstappen in een andere boot en naar ander klein eilandje tegenover Bocca del Torro en het was gelukt hoor.... we zijn gearriveerd. Hotel Tierra Verde.Het ligt aan zee (aquakleurig) fantastisch.we hebben gisteravond gegeten in Boccas en kregen daarbij een optreden met vuurfakkels. Vandaag gaan we met een zeilboot snrkelen, kijken of we dofijnen zien en heerlijk genieten. Zo nou is iedereen weer bijgekletst. Groetjes
Ps kan al jullie reacties zien, vindt ze erg leuk maar om te reageren is het een dagtaak en ja, ik ben met vakantie hè

• 21 Oktober 2015 - 16:51

Erna:

Geweldig leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven! Ben zeer benieuwd naar de foto's! Begrijp ik het nu goed, zijn jullie nog maar met z'n zessen overgebleven?? Geniet nog maar lekker verder, groetjes!!

• 21 Oktober 2015 - 18:46

Sonja:

Hallo wat een fantastisch reisverslag heb je gemaakt Inge. Petje af hoor, weet dat je niet altijd tijd of zin hebt om nog eens achter de computer te duiken. Jammer dat de rondreis alweer is afgelopen maar geniet nog maar lekker van zon/zee en de warmte. Hier is het onderhand herfst geworden. Heb net nog een app je gestuurd voordat ik op de mail keek. Veel plezier en groetjes aan de anderen.

• 21 Oktober 2015 - 19:07

Ans Papot:

Hoi Joop en Inge, ook wij genieten er van om te lezen over wat jullie allemaal mee maken en zien. Wat een fantastische reis. Wen wensen jullie nog veel plezier en geniet er maar lekker van. Groetjes Ans en Heddy.

• 22 Oktober 2015 - 14:52

Wilma:

Wij genieten van de verslagen!!
    Groetjes uit een NAT Nederland