Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

15 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

14 oktober 2015

Goedemorgen, het is 06.15 uur en ik zit op de veranda te genieten van alle ochtendgeluiden en kijk naar het schitterende uitzicht over de golf van Nicoya. Vanuit het hoofdgebouw hoor ik geluiden die erop wijzen dat ze het ontbijt aan het klaarzetten zijn. Het is ons laatste ontbijtje hier in ensenada want om 10.00 uur vertrekken we naar Manuel Antonio. Maar nu nog even over gisteren.
De dag begon rustig, lekker ontbijten daarna nog even gezwommen en om 10.30 uur zijn we met een bootje de golf van Nicoya opgegaan naar de Mangrove bossen, waarbij we pelikanen, fregatvogels een visarend (die een prooi in zijn klauwen had) gezien hebben. Onderweg kwamen we vissers tegen, onze schipper legde even aan bij hun bootje, die vissers lieten ons een meerval zien nou, niet gelogen, die was zeker 1 meter lang. Wat een enorme vis, ze maakten hem op de bodem van hun bootje schoon ( even niet zeuren over de hygiëne)Ze lieten ook nog een andere vis zien, volgens ons een dorade, ook enorm. Die werden meegegeven aan de schipper van onze boot, hij had zijn avondmaaltijd ook weer binnen! De fregatvogels vlogen voortdurend rond dat bootje want er werd het nodige afval in het water gedumpt en dat doken ze dan weer op. Wat een mooie natuur, geweldig. Op de terugweg deed de schipper het gas lekker open en gingen we hard. Waaaaaauw, hardstikke leuk.
We kwamen terug bij onze lodges en het was al weer tijd om te lunchen. Overheerlijke pasta (2 soorten ) en rauwkost. Joop is lekker in de hangmat gaan liggen en ik ben gaan lezen en daarna gaan zwemmen. Jeetje, wat is vakantie toch vervelend!!!

• 15 Oktober 2015 - 18:48

Sonja:

Hallo Inge,Joop,Rene,Mar,Joke en Wim.
    En niet teveel gezegd over Costa Rica. We genieten van jullie verhalen en zitten dan ook een beetje bij jullie. Leuk wat jullie meemaken en dat jullie genieten. Hoe vinden jullie het eten en Joop hoe is het bier? Wanneer en waar gaan jullie aan het einde ook alweer naartoe. Het gaat erg snel allemaal, tenminste hier. Het weer is hier balen, de winter en de herfts hebben zich geleidelijk aangediend. Koud, regen en s'nachts op sommige plaatsen nachtvorst. Dit was weer wat nieuws uit het koude kikkerlandje. Veel plezier allemaal

• 18 Oktober 2015 - 01:07

Nettie En Cilus:

Hallo vakantie gangers wat een mooie reis maken jullie ,met al die mooie natuur.
    En dan heerlijk in je hangmat het kan niet beter dat is leven.
    dikke kussen van nettie en cilus.