van Bandung naar Pangandran - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu van Bandung naar Pangandran - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu

van Bandung naar Pangandran

Blijf op de hoogte en volg inge

22 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

Jammer genoeg kan ik nog steeds geen foto's toevoegen. Jammer want ik heb hele leuke.

19 oktober 2013
Wederom vroeg op , 07.00 uur vertrekken we naar het station in Bandung. We gaan van Bandung naar Banjar met de trein. Heel erg leuk, kregen ook nog een lunchpakket mee, onze dag kon niet meer stuk... Als je ziet hoe de huisjes vlak langs de rails gebouwd zijn, ongeloofelijk. Je houdt je hart vast voor de kleine kindertjes die er rondlopen, dat daar geen ongelukken gebeuren....we hebben ook kilometers vlakke rijstvelden gezien maar meer richting Banjar werden de rijstvelden zoals wij ze kennen, terrasvormig. Een erg mooi gezicht. In Banjar stond de bus voor ons klaar en gingen we op weg naar Pangandaran, het was een mooie rit door de bosrijke omgeving van West Java. In Pangandaran aangekomen zag je nog tekenen van de tsunami die hier ook behoorlijk heeft huisgehouden. Triest. Maar bij het zien van de Indische oceaan, de enorme golven waren we het al weer een beetje vergeten.Ons hotel is een heel leuk familiehotel vlak aan de Indische oceaan.We kregen een kamer op de begane vloer aan een heerlijke tuin. Oja en als welkomstdrankje kregen we jonge kokosnoot met een rietje, wat zal ik zeggen over de smaak, interessant! 's Avonds zijn we gaan eten in het restaurant tegenover het hotel, restaurent relax, gerund door een Zwitserse.Dat moet ik echt even vertellen, Joop 2x grote bier, ik een lime jus en 2x eten en koffie toe waren we 200.000 rupiah kwijt. ( ong.14 euro) . Het eten was geweldig goed en ten overvloede was er nog vuurwerk 's avonds, prachtig. Ruimte