bandung - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu bandung - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu

bandung

Blijf op de hoogte en volg inge

18 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

Vrijdag 18 oktober 2013.

Vandaag een vroegertje, 5.45 uur op, zucht zucht. Maar 07.00 uur gaan we op pad. Dus huksekee, geen gezeur.
We zouden naar de Tangkuban Perahu krater gaan maar die is actief en daarom ging het niet door, gek he. In plaats daarvan gingen we naar een theeplantage en theefabriek om het proces te zien van theeblaadje aan het plantje tot in het zakje cq doosje. Ja, wat moet ik er van zeggen, wel aardig, oude muk. Maar, dat vonden wij wel grappig, er zat een mannetje op zijn hurken de fabrieksvloer te vegen (allemaal theegruis en niet zo'schone vloer) zei ik voor de grap tegen Joop, direct mikt hij dat zo hup bij de rest in de machine. En nog geen tel later, ja hoor de hele handel zo erbij, ik moet echt even opmerken dat dat vloer niet schoon was. Nou ja, kniesoor die daar op let.....
Daarna zijn we naar de warmwaterbronnen van Ciater gegaan. De liefhebbers mochten een bad nemen in mineraalbaden. Er waren niet veel die het deden en wij hebben pootje gebaad. Betijds geluncht want we moesten op tijd zijn om een Angklung voorstelling bij te wonen. Op zich was de afstand van de theefabriek naar de Anklungschool niet zo groot maar door de enorme files duurt het allemaal erg lang.
Angklung is een indonesisch muziekinstrument gemaakt van bamboe.De muziekschool
"Pak Ujo" geeft gratis muziekles aan kinderen en ze krijgen daar een maaltijd. Wat een ongeloofelijk leuke middag hebben we gehad. De kinderen voerden dans op en bespeelden de Angklung. Wij hebben met de hele zaal ook nog de Angklung bespeeld en onderleiding is dat wonderwel gelukt. Ook hebben we samen met de kinderen gedanst. Jammer dat het afgelopen was, erg leuk. De middag was omgevlogen. Daarna hebben we meer dan een uur in de file gestaan om bij het restaurant te komen, spits denk ik, en terug waren we binnen een kwartier bij het hotel, heerlijk.

• 21 Oktober 2013 - 17:21

Wilma En Joop:

Jammer van al die files, maar wat een leuke ervaring met de kindjes.

• 21 Oktober 2013 - 19:22

San, Miran En Madelief:

Hoi vaders en moeders,

Wat een leuke verhalen! Missen jullie de aardappelen al?
    Madelief zegt:
    Ik wil dat ik een speelgoed ei had, maar ik had al een speelgoed ei. Ik kan al heel goed fietsen met mijn mand en daar zet ik morgen mijn babies in. Doei doei!

• 21 Oktober 2013 - 19:40

Mies Van Son:

Hallo Inge en Joop,die file's zijn ervoor om uit te rusten,dat moet haast wel met die lange dagen die jullie maken.Geniet er maar lekker van.

• 21 Oktober 2013 - 23:30

Ellen:

Hoi wereldreizigers,

Wat een verhalen! Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin en wat leuk dat we het op afstand mee kunnen beleven (behalve dan de file's ;-) ) Ben nu al benieuwd naar de foto's! Veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende verslag.

xxx

• 22 Oktober 2013 - 00:54

Nettie En Cilus:

Hoi joop en inge.
    Nadat we een paar dagen niets van jullie gehoord hebben,zijn jullie weer aanwezig ik begrijp het wel hoor. natuurlijk een heel druk programma.
    Maar leuk om met jullie mee te reizen,wij maken het op deze manier ook een beetje mee.
    En als jullie weer terug zijn dan horen we alles nog eens haar fijn,dat zal de 17 november bij ina en rinus een gezellige boel worden.
    Helemaal als joop en jij(inge)voor ons een voorstelling geven op jullie angklung. hhaaa haaa.
    Tot de volgende keer .

• 22 Oktober 2013 - 08:39

Ans En Heddy Papot:

Wat maken jullie een hoop leuke dingen mee. En het is erg leuk om op die manier op de hoogte te blijven van jullie geweldige reis.

Groetjes Heddy en Ans