Costa Rica - Reisverslag uit Costa Rica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costa Rica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

05 Oktober 2015 | Colombia, Costa Rica

5-10-2015

We hebben maandag de trein van 5.24 uur genomen naar schiphol,.Het was erg mistig. Maar het ging perfekt. Op schiphol troffen we Mar en Rene en Joke en Wim, we moesten nog even inchecken en daar ging het mis!! Joop zijn estaformulier bleek niet goed te zijn.. opnieuw ingevuld, weer niet goed..
Tot drie keer hebben we het geprobeerd maar nee hoor niets, gelukkig kwam een mevrouw van United Airlines ons hulp geven maar die kwam er ook niet uit. En de tijd tikte maar door. Ze haalde tot slot weer een collega erbij en uiteindelijk kreeg hij het voor elkaar, maar toen was het ondertussen 7.45 uur. Hebben we meer dan een uur staan "kloten" met dat verd...... formulier.
Als je nl geen goed formulier hebt mag je amerika niet in en trouwens ook niet mee met de vlucht...Ik had het zweet dik op mijn rug.
We zijn ongeveer 9.45 uur de lucht ingegaan en kwamen 12.00 uur amerikaanse tijd in Newark NY aan. Nou amerika kom je ook niet zomaar in, hoor.
We moesten vinger afdrukken linker en rechterhand en een irisscan laten maken en ze vragen wat je komt doen, hoelang je blijft, of je pakjes voor anderen meeneemt enz enz. Gelukkig hadden we ruim de tijd voor we in het vliegtuig naar San José moesten. Na ongeveer 5 uur vliegen, eindelijk gearriveerd. We moesten nog een half uurtje naar ons hotel en toen lekker naar bed uitgevloerd... We waren bijna 24 uur opgeweest.

• 07 Oktober 2015 - 07:56

Ans Papot:

Hallo Joop en Inge, wat een toestand bij het inchekken. Ik zou er ook bloednerveus van worden, maar gelukkig is alles goed gekomen. En wat een reis he? Maar alles ziet er weer beter uit na een goede nacht rust. Dikke kus Ans en Heddy

• 07 Oktober 2015 - 08:08

Wilma En Joop:

Jeetje wat een toestanden.
    Maar gelukkig zijn jullie er, en nu lekker gaan genieten!
    Xxxxxx

• 07 Oktober 2015 - 08:43

Cheryl:

Wat een gedoe allemaal maar gelukkig zijn jullie veilig aangekomen!!
    Nu lekker genieten en vooral veel mooie foto's maken!! X x x

• 07 Oktober 2015 - 10:05

Sonja:

Hallo allemaal, wat verschrikkelijk over dat estaformulier. Kan me voorstellen dat het zweet je op de rug stond. We volgen jullie via onze eigen reiservaring waar jullie zitten maar nog leuker dat je dit op de mail zet. Kunnen we nog meer meegenieten. San Jose is een grote stad he, zijn jullie ook naar de overdekte markt geweest, ligt volgends mij achter het hotel. Zaten jullie ook in het hotel waar Kennedy is geweest? Nu zeker weer onderweg naar de volgende plaats, hopelijk kom je meer hotels tegen waar je kunt internetten.
    Veel plezier en we kijken uit naar je verslag. Dikke kus van ons. Niek en Sonja

• 07 Oktober 2015 - 11:43

Mariska:

Je was er al bang voor dat het formulier niet goed was. Nou gelukkig is het nog op tijd goed gekomen. Geniet er lekker van. X van ons

• 07 Oktober 2015 - 12:15

Charles:

Hallo Inge en Joop,
    Joop heeft altijd wel verrassingen in huis. Maar gelukkig mocht hij mee met jullie. Ja op Newark kijken ze niet vriendelijk als je daar aankomt en ze je vragen om een paar handelingen te doen. Ze zijn daar een beetje streng. Maar jullie mochten door.
    Geniet lekker van alls daar in Costa Rica.

• 07 Oktober 2015 - 18:48

Jacqurs:

Lees net jullie reisverslag, nou dat was ff genieten op Schiphol, maar enfin alles is goed gekomen. Nu gaan jullie echt genieten... heel veel plezier en groetjes van ons, Yolande & Jacques

• 12 Oktober 2015 - 11:27

Nettie En Cilus:

Hallo lieverds nog even laat reageren.
    Wij zijn gezellig een weekend met collega,s naar emmen geweest,dus nu dit bericht
    Wat verschrikkelijk spannend dit was heel erg, maar gelukkig allemaal goed gekomen.
    Nog een hele fijne tijd in Costa rica
    Dikke kus van ons.