Malang -Bromovulkaan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu Malang -Bromovulkaan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu

Malang -Bromovulkaan

Blijf op de hoogte en volg inge

26 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

24 oktober 2013

Nou, dan is het zover we gaan zonsopgang zien in Pananjakan, het moet de meest fantastische zonsopgang zijn bij de Bromovulkaan die je je kunt bedenken...en daarna gaan we de krater bekijken.
We werden 's nachts op 01.00 uur verwacht in de lobby van het hotel, daarna werden we verdeeld in busjes en moesten ongeveer 2, 5 uur rijden ( ook bergweggetjes). Daarna over in four wheeldrive jeeps ook weer ong. 3 kwartier rijden. Eindelijk waren we boven en druk, je wilt het niet weten.
Allemaal wachten op de zonsopgang, meer dan 300 mensen, allemaal met hun camera's in de aanslag. Eigenlijk een beetje massahysterie.
Maar de zonsopgang was mooi, maar het mooiste vond ik, de vulkanen aan de andere kant die opdoken uit de mist, schitterend. Een beetje siencefiction.. Het was heel koud daarboven, gelukkig had ik een redelijk warme jas maar er waren genoeg die stonden te kleumen.We kregen een lekker warm kopje thee en een ontbijtje , het was toen ong 6.00 uur. Ook zijn we nog naar de krater geweest, je moet dan eerst een soort zandvlakte over om dichterbij de krater te komen en dan beklim je de trappen (ca. 250) om een kijkje in de krater te nemen. Het reukt er naar rotte eieren.
Hup weer in de jeeps en ondertussen was het licht en zie je waar je rijdt, nou ik heb regelmatig met dichte ogen gezeten voor de diepe afgronden (in het donker heb je er geen erg in).
Doorgereden tot we in Kalibaru aankwamen en daar hebben we een plantage bekeken, ze verbouwen daar letterlijk alles, koffie, kaneel, peper, cacao, kokosnoten, er werd palmsuiker gemaakt, rijst enz. De eigenaresse van de plantage heeft naast de plantage een weeshuis opgezet. En met de opbrengst van de plantage worden de kinderen naar school gestuurd. We werden verrast met zang en dans van de kinderen, om op te vreten, wat een schatjes. En van bladen van de rietstengels werden een soort kroontjes voor de mannen gevlochten en de vrouwen kregen allemaal een bloem in het haar. We werden uitgezwaaid door alle kinderen en daar gingen we weer, on the road again!
Om een uur of 8 waren we eindelijk in ons hotel. Godzijdank.... slapen..

• 28 Oktober 2013 - 07:35

Ans En Heddy :

Hallo Joop en Inge,
    Je moer er wat voor over hebben, maar dan zie je wel wat moois.
    Groetjes Heddy en Ans

• 28 Oktober 2013 - 10:03

Charles:

iK ZIE DAT JULLIE ER DAAR VAN GENIETEN. lEKKER DE ZONSOPKOMST IN INDONESIE BEKIJKEN EN VAN DE ZOMER WEER LEKKER NAAR DE ZONS-ONDERGANG KIJKEN IN DE NOORDZEE. WEES MAAR BLIJ DAT JE DAAR BENT. HIER IS HET VANDAAG BEESTENWEER. MEN VERWACHT VANDAAG 28-10-2013 IN DE MIDDAG EEN STORM MET WINDKRACHT 11. HET ADVIES IS NIET MET DE AUTO DE WEG OP DE GAAN ALS JE ER NIETS TE ZOEKEN HEBT. GENIET DUS MAAR LEKKER VAN JULLIE MOOIE VAKANTIE. IK WACHT ALWEER OP JULLIE VOLGENDE BERICHT. NOG STEEDS NIET IN STAAT EEN FOTO TE STUREN? DAT JOOP DAT NOG NIET HEEFT UITGEZOCHT HOE DAT MOET. HAHA.