lombok - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu lombok - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu

lombok

Blijf op de hoogte en volg inge

31 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

31 oktober 2013

Jeetje, ze hebben hier lekker brood. Dat is ons de hele vakantie nog niet overkomen. We hadden steeds van die machinale vierkante sneetjes die geroosterd moesten worden. Maar nu heerlijk bruin brood met kaas, niet te geloven toch.
Vanochtend gaan we lombok verkennen, we gaan naar een lomboks dorp, weverij en pottebakkerij. En gaan wat zien van de omgeving.
Lombok is echt een stuk rustiger dan bali, de wegen zeer zeker.
Vlak bij ons hotel heeft de plaatselijke bevolking allerlei hutjes gebouwd op het strand. Hier hebben ze geen vergunning voor maar is gedoogd gedurende de jaren. Nu moet het allemaal afgebroken worden omdat de regering heeft besloten dat het strand voor de toeristen is en alle huisjes en winkeltjes moeten afgebroken worden. Toen we vanmiddag er langs reden
werd er net een hut tegen de vlakte gegooid, allemaal politie erbij en heel veel mensen. Sneu hoor.. Iedereen wil een graantje meepikken van het toerisme niet alleen de grote hotels maar ook de gewone mensen. Er zijn wel andere huisjes en winkeltjes voor ze gebouwd maar die liggen veel verder van het strand af. Dat is natuurlijk niet handig voor ze.
We hebben de rest van de dag ook aan het strand doorgebracht, heerlijk.
Ik heb met het tablet wat foto's gemaakt, die zal ik erbij doen. Ik ga zo met de rest eten, joop niet hij is niet lekker, hebben we allemaal gehad en nu is hij aan de beurt.