Ubud -Sanur - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu Ubud -Sanur - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van inge hulst - WaarBenJij.nu

Ubud -Sanur

Blijf op de hoogte en volg inge

30 Oktober 2013 | Indonesië, Sumatra

Onderweg naar Sanur zijn we gestopt in het dorp Batubulan, voor een Balinese Barong dansvoorstelling. Nou, dat was me wat, je krijgt bij binnenkomst een papier met uitleg over het verhaal (anders snap je er helemaal niets van). De hele tijd van die tingel tongelmuziek. Nou de kostuums zijn prachtig, arme mensen in die hitte met die dikke zware maskers. Maar voor ons hoeft het niet, ieder zijn heug.Ook hebben we nog een echt Balinees huis bekeken en dat was erg interessant. Voor aan het huis taat hoeveel mannen en hoeveel vrouwen er wonen en als er 1 sterft of 1 geboren wordt, wordt het gewijzigd. Aparte hokje voor de keuken, aparte ruimtes voor de jongens en de meisjes en de ouders. En ieder heeft een eigen tempeltje. Overal op Bali wordt veel geofferd, 23 oktober was hier het nieuwjaar en dan is het een maand feest en wordt er veel geofferd. Je moet ook goed naar de grond kijken want daar liggen ook allemaal offertjes voor de demonen. Pas op dat je er niet op staat of per ongeluk tegen schopt.
Na de lunch zijn we vertrokken naar onze villa, heerlijk even niets.