Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

09 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

9 oktober.

We gingen la Fortuna verlaten en gaan op weg naar Buena Vista, vlakbij de vulcan rincon dela vieja. Onderweg hebben we een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt door de boomtoppen van de jungle. Je stak kloven over via hangbruggen, waar ie niet met meer dan 15 mensen tegelijk op mocht lopen. We hadden geluk, het was erg rustig. Het was een mooie en leuke tocht want we hebben veel gelachen.Heel hoog, echt door de boomtoppen en dan die hangbruggen daar moest je echt rustig over lopen want anders gingen ze te veel wiebelen. We zagen 2 amerikanen die stonden bij het begin van zo'n brug te wachten tot iedereen voorbij was. Ga maar zeiden we tegen ze, maar nee, ze wilden alleen over de brug. Wij waren aan de overkant en hebben gekeken hoe ze er overheen gingen, voetje voor voetje. Ik denk dat ze "de broek vol hadden" maar het toch allemaal wilden zien. Toch knap..
Spectaculaire uitzichten en klimmen en dalen, apen gespot. Al met al zeer de moeite waard. Joop was met Marian en nog wat andere mensen van de groep in een restaurant blijven wachten tot we terug waren. Was echt niets voor hem geweest veel te hoog en bij de hangbruggen liep je op een rasterwerk dus je keek zo door heen naar beneden en aangezien Joop hoogtevrees heeft was het verstandig om niet te gaan.
Daarna hebben we rond het meer van Arenal gereden, een bepaald gedeelte noemen ze klein Zwitserland, je hebt echt het gevoel dat je in Zwitserland bent, bergen met weilanden, huizen die daar niet zouden misstaan.Je zou zo denken dat je hotel Post in zwitserland binnen stapte.
Een heel andere omgeving dan de bergen en jungle waa we vandaan kwamen.We zijn gaan lunchen in een restaurant met een prachtig uitzicht over het meer van Arenal.Fantastische salade gegeten, heerlijk.
Maar ja, we moesten echt op weg naar Buena Vista en hup in de bus en rijden, in het donker kwamen we aan. (Het is hier om 18.00 donker)
Mooi huisje, wel gehorig... Kan mar en rene bijna woordelijk verstaan. We blijven hier 2 dagen het is een soort paardeboerderij met meer dan 200 paarden. Ik ga nu opschieten want ik moet 7.30 eten en dan ga ik met nog 2 andere vrouwen van de groep ,canopy, dat is aan een kabel zweven door het woud. Ben benieuwd.

• 09 Oktober 2015 - 15:13

Mariska:

Klinkt mooi allemaal.Ben benieuwd naar de foto's.En naar je Canopy avontuur. X

• 09 Oktober 2015 - 16:49

Erna:

Jeetje wat zien jullie veel mooie dingen! En wat lees ik nu weer, ga je Tarzan nadoen? Kan me voorstellen dat er veel gelachen wordt! Groetjes!!

• 09 Oktober 2015 - 18:56

Wilma:

Nou klinkt allemaal goed, Joop zijn hoogtevrees begrijp ik helemaal.
    Ga je nou weer wat engs doen?
    Geniet ervan maar doe voorzichtig!

• 09 Oktober 2015 - 19:52

Hidde:

Wat ontzettend gaaf allemaal. Echt jaloers makend. Leuk om te lezen wat jullie meemaken. Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier de komende dagen en de groeten aan Mar en Rene (ik begrijp dat je dat vanuit bed kunt doen, vanwege de gehorigheid).

• 10 Oktober 2015 - 08:33

Truusvandermeulen:

Leuk Inge nog heel veel plezier

• 10 Oktober 2015 - 08:33

Truusvandermeulen:

Leuk Inge nog heel veel plezier

• 16 Oktober 2015 - 09:56

Nettie En Cilus:

Dit is wel een heftige dag dag lijkt me ook wel wat,we zien jullie foto,s wel.
    nettie cilus.