Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Costarica, Colombia van inge hulst - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg inge

08 Oktober 2015 | Colombia, Costarica

8 oktober 2015

Het is 5.30 uur en ik kan niet meer slapen, ben steeds heel vroeg wakker (2.30 uur), dus dit is al een beetje uitslapen zogezegd. Volgens Rolien, onze reisleidster, gaat het met een week over. We zullen zien. Maar er is nu genoeg gezeurd ik ga vertellen wat we gedaan hebben.

Oja, dat heb ik ook nog niet verteld, we waren klaar met te eten dinsdagavond en toen brak er een stortbui los. Nog nooit meegemaakt, het water kwam met bakken naar beneden. Het leek net of er iemand boven emmers water aan het leeg gooien was. Maar we moesten ook weg, de chauffeur heeft het busje tot vlak voor de uitgang gezet en van het restaurant kwamen ze met paraplu's en gentleman Joppe rende met ieder van ons mee met de paraplu. Wij droog, hij drijfnat, maar wel veel lol gehad.

Woensdag zijn we naar Cano Negro , een rivier die uitmondt in een groot meer, geweest. We gingen op de boot en gedurende de tocht hebben we heel veel bijzondere vogels gezien, capucijneraapjes, tot vlak bij de boot, heel grappig. Brulapen en kaaimannen. Je moest maar niet gaan zwemmen in de rivier. Prachtige tocht met een heerlijke lunch aan boord.
Toen we weer bij onze lodge kwamen was de elektra uitgevallen, jeetje het was pikdonker. Gelukkig konden we snel onze zaklamp vinden maar je kunt helemaal niets doen, ik kan met licht al niets vinden dus laat staan in het donker. Gelukkig lag mijn e-reader bij de hand en ben ik gaan lezen en na ongeveer een uurtje sprong het licht weer aan. Gauw de airco aangezet, het was bloedheet in de lodge en zijn we weg gegaan om te eten.
Ik zie op de klok dat het hier 6.00 uur is en op het tablet staat nog de Nederlandse tijd 14.00 uur.
Vandaag gaan we weer verkassen naar het noorden dus 8.00 uur moeten de koffers weer klaar staan.

• 08 Oktober 2015 - 14:26

Erna:

Ik lees dat jullie volop genieten! En leuk al die bijzondere dieren, ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier weer vandaag en tot het volgende verslagje. Groetjes, Ed en Erna.

• 08 Oktober 2015 - 20:12

Sonja:

Hoi, het is nu hier 20.00 uur dus bij jullie 12.00 uur denk ik. En die regenbuien zijn idd stortbuien maar alles is snel droog omdat het warm blijft. Kreeg je foto op de app ook van Rene, en jullie op het balkon, zie er mooi uit allemaal en hoe is het eten. Net zo lekker als in Indonesie en eet Joop s'morgens weer rijst of bami. Gisteren de hele dag regen hier, vandaag droog met af en toe zonnetje de temperatuur is nu goed maar het weekend wordt het koud. De bomen verliezen ook al wat blaadjes dus de herfst heeft zijn entree gemaakt denk ik. Genieten jullie maar lekker daar en leuk af en toe je reisverslag te lezen. Vergeet geen paats namen neer te zetten, makkelijk als je straks een fotoboek maakt. Veel plezier.

• 16 Oktober 2015 - 09:50

Nettie En Cilus:

Ja wat kan het regenen dat is anders als een buitje hier,maar wel weer goed van joop om iedereen te helpen.
    Je heb nog veel last van het tijd verschil misschien? dat het licht uitvalt zal wel vaker gebeuren.
    nettie cilus.